Clubhistorie

De ontwikkeling van S.S.C.'55 JO7

15 april 12:15  Vorig seizoen zagen we een enorme aanwas bij "De Wespen" (de allerjongste leden van SSC'55) , veel van deze wespen hebben na een jaar van trainen de stap gemaakt naar de JO7 en zijn dit seizoen dus voor het eerst actief in competitieverband.meer »

Voorgeschiedenis

16 april 19:00  In lang vervlogen tijden, zo omstreeks de jaren 1925-1930, begon men in Sprang-Capelle aarzelend en schoorvoetend voetbal te spelen. Zo ook in de omgeving van het Sprangsepad en 't Bruggetje. Na eerst in het "wilde weg" tegen de bal te hebben geschopt, ontstonden er al spoedig officiële voetbalclubs. meer »

Jubileum

16 april 19:00  Op 7 september 1955 is SSC leven in geblazen. Anno 2005 bestaat de club 50 jaar. Er is een jubileumcommissie opgericht en deze jubileumcommissie heeft allerlei activiteiten voor het 50-jarig jubileum van SSC'55 georganiseerd. De jubileumcommissie bestond uit Kees Heijblom, Allert van der Schans, Thijs Zandwijk, Wil Veltman, Arjo van Baardwijk, Paul Broeks en Ans van Dommelen. In de kranten is het 50 jarig bestaan van SSC'55 niet onopgemerkt gebleven.meer »

De 21e eeuw

16 april 14:15  In 2000-2001 kwam SSC dus terug uit de eerste klasse en mocht het in de Zeeuwse competitie gaan proberen. SSC maakt een aardig seizoen door en won een omstreden periode, de KNVB had een rekenfout gemaakt waardoor SSC 3 punten minder had aan het einde van de competitie, maar nadat alles was uitgezocht en rechtgezet mocht SSC dus gaan voetballen voor promotie naar de eerste klasse. De tegenstander was Veere.meer »

De jaren '90

16 april 12:45  In 1990-1991 dingt S.S.C. weer mee naar de hoogste prijs in de derde klas. Samen met Almkerk is het kandidaat voor de tweede periodetitel. De beslissingswedstrijd te Sleeuwijk wordt door S.S.C. gewonnen. meer »

De jaren '80

16 april 12:00  De jaren '80 werden ingezet met de viering van het 25-jarig jubileum. Van de sportieve verrichtingen van ons eerste elftal in de tachtiger jaren is niet veel te melden. Ter gelegenheid van het jubileum werd een wedstrijd gespeeld van Oud-S.S.C. tegen Oud-Feyenoord.meer »